Leerdoelen bewijzen

Voor natuurkunde hebben wij de opdracht gekregen alle leerdoelen op te schrijven en bewijzen dat we dat leerdoel snappen/begrijpen. Op deze manier leren wij de stof beter. We mogen zelf kiezen hoe wij deze leerdoelen gaan bewijzen. Bijvoorbeeld doormiddel van een video, foto of gemaakte opdracht. Ieder leerdoel wordt door één van ons bewezen. Niettemin beheerst onze hele groep alle leerdoelen die bewezen staan.

Bewijs:

(Max) C1.2. Je bepaalt eigenschappen van bewegingen aan de hand van plaats-tijddiagrammen en snelheid-tijddiagrammen.

Bewijs: 

(Amine) C1.2. Je bepaalt uit een (x,t)-diagram de snelheid op een bepaald moment, gebruik makend van het inzicht dat de snelheid de afgeleide is van de plaats naar de tijd.

Bewijs: 

(Amine) C1.2. Je bepaalt uit een (v,t)-diagram de (val) versnelling op een bepaald moment, gebruik makend van het inzicht dat de versnelling de afgeleide is van de snelheid naar de tijd.

Bewijs: 

(Amine) C1.2. Je bepaalt uit een (v,t)-diagram de verplaatsing en de gemiddelde snelheid met behulp van de oppervlakte. Kernbegrippen van C1.2: afstand-tijd diagram, snelheid-tijd diagram, eenparige rechtlijnige bewegingen. eenparig versnelde bewegingen: vrije val, valbeweging met wrijving, gemiddelde snelheid, snelheid op een bepaald moment, verplaatsing.

Bewijs: 

(Max) C1.3. Je analyseert krachten op een systeem zowel aan de hand van een vectortekening als met behulp van goniometrische relaties, waaronder het samenstellen van en ontbinden in componenten en het bepalen van de grootte en/of richting van krachten. 

Krachten : zwaartekracht, schuifwrijvingskracht, rolweerstandskracht, luchtweerstandskracht, normaalkracht, spankracht, spierkracht, veerkracht.

Bewijs: 

(Max) A7. Je kunt nog steeds wat bedoeld wordt met de significantie van meetwaarden en uitkomsten van berekeningen weergeven in het juiste aantal significante cijfers: in ieder geval:

• bij het optellen en aftrekken van meetwaarden

• bij het delen en vermenigvuldigen van meetwaarden

In het bestand hieronder staan de volgende leerdoelen bewezen:

C1.4. Je legt de eerste wet van Newton uit en past deze toe.

C1.5. Je legt de tweede wet van Newton uit en past deze toe.

C1.5. Je legt de derde wet van Newton uit en past deze toe. 

In het bestand hieronder staan de volgende leerdoelen bewezen:

C1.1. Je maakt berekeningen aan eenparige rechtlijnige bewegingen. 
C1.2. Je herkent de volgende bewegingen: eenparig rechtlijnige beweging, eenparig versnelde/ vertraagde beweging, vrije val, valbeweging met wrijving. Je bepaalt de gemiddelde snelheid uit een (x,t)-diagram.

C1.2. Je bepaalt uit een (x,t)-diagram de snelheid op een bepaald moment, gebruik makend van het inzicht dat de snelheid de afgeleide is van de plaats naar de tijd.

A12. Je kunt nog steeds basisrekenvaardigheden uitvoeren, in ieder geval:

• rekenen met verhoudingen, procenten, breuken, machten en wortels

• de omtrek en de oppervlakte berekenen van een cirkel, een driehoek en een rechthoek

• relaties van de vorm y = ax2, y = ax-1, y = ax-2, y = ax1/2 door coördinatentransformatie weergeven als een rechte lijn door de oorsprong; 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin
Wij gebruiken cookies om onze website goed te laten functioneren en te beveiligen, en om je de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.

Geavanceerde instellingen

Je kunt jouw cookievoorkeuren hier aanpassen. Schakel de volgende categorieën in of uit en sla de selectie op.